donderdag 20 oktober 2011

Etagère

Toen ik een tijdje geleden jarig was kwam ik eigenlijk wat leuke schalen of borden tekort waarop ik lekkere hapjes kon leggen. Een etagère is dan de ideale oplossing. Het neem niet heel veel plek in beslag op tafel maar je hebt wel drie lagen aan ruimte om je lekkers op uit te stallen. Alleen... vind ik de meeste etagères vaak wat saai en veelal nog duur ook.
Toen kwam ik op het volgende idee: een etagère van leuke borden met kopjes als steunen. Een snel ritje naar de kringloop voor wat borden, schoteltjes en leuke kopjes, wat afwassen en een tubetje secondelijm leverde een leuk resultaat op! Een tip van mijn schoonzus is om de borden en kopjes aan elkaar te 'lijmen' met suikerwater. Dan kan je ze weer uit elkaar halen met het afwassen en gewoon weer als servies gebruiken!


Dan alleen nog de hapjes maken.. lekkere toastjes, olijfjes, pittige worst, mini quiche of pizza, blokje kaas met een druif of probeer eens een blokje watermeloen met fetakaas op een prikker en strooi daar wat peper overheen. Is eerlijk waar lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten