zondag 16 oktober 2011

Herfstjurkje

Toen ik het stofje zag op de markt was ik meteen verkocht. De kleuren doen me denken aan de mooie herfstblaadjes die nu af en toe van de bomen naar beneden dwarrelen. De herfst is niet meteen mijn favoriete seizoen (ben van de week al een keer natgeregend inderdaad..) maar als de zon schijnt door de bomen met hun mooie kleuren en dat typische herfstgeurtje wat er dan hangt, dan kan ik toch wel erg genieten van de herfst.

Work in progress
De jurk heb ik gemaakt aan de hand van een patroon van de burda (heel handig, die kan je gewoon lenen bij de bibliotheek!). Het patroon heb ik wel een beetje aangepast, want het was een patroon voor een lang shirt met lange mouwen. Omdat ik maar een meter stof had heb ik korte mouwen gemaakt en de onderkant verlengd zodat het een jurk is geworden en de hals ietsjes lager gemaakt. Verder een heel makkelijk patroon. Ben erg blij met het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten